mandag 3. desember 2012

Hva er det egentlig med årets ferdige pepperkakedeiger???

God ettermiddag!

Da har jeg og minstejenta bakt julebrød og pepperkaker, men for noen pepperkaker sier nå jeg!!! Vi har prøvd ulike ferdigdeiger opp i gjennom årene og alle uten unntak, har vært svær gode på smak og veldig greie å jobbe med. Formen har blitt fin og de har ikke est noe. I år derimot, har alle merkene jeg har prøvd, blitt helt forferdelig etter steking. Jeg ser det umiddelbart når jeg åpner lokket på esken som deigen ligger i, at dette IKKE blir bra! Det ser ut som de bader i noe rart noe og den har en merkelig farge og konsistens. I avisen står det at den bader i palmeolje og jammen står det det på ingredienser også...herlighet altså. Jeg skulle jo egentlig ha ordnet deigen selv, men i en travel hverdag, så er det greit med noen lettvinte løsninger. For ungene er det selve bakestunden som er viktig, ikke om deigen er hjemmelaget eller ferdigkjøpt. Dette er ihvertfall veldig skuffende, og neste år SKAL jeg så absolutt lage pepperkakedeigen selv! Er det noen andre som har opplevd det samme? Blir veldig glad om dere legger igjen en kommentar! Ha en superduper kveld alle sammen!!!


Ingen bilder av pepperkakene, dessverre!
 
 
 
Anne's Home Secret

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar