Viser innlegg med etiketten Kjøkken. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Kjøkken. Vis alle innlegg

søndag 24. august 2014

HER ER JEG

Ja, det er ikke så ofte jeg er her på bloggen, men det skal vel bli bedre nå som høsten og etter hvert førjulstida melder sin ankomst. Da blir det liksom litt mer å blogge om, spesielt når julestria med alle lysene, gavene og julestæsjinga "hiver" seg over oss :) Jeg tenkte bare at jeg skulle "rase" noen bilder under her, slik at dere dår se noen nyheter fra hjemmet!

Ha en strålene søndags kveld











Anne

lørdag 5. april 2014

PÅ KJØKKENBENKEN

Hei og happy lørdag! Her er det rett og slett daffedag i dag, men det er maling av material som skal lukke trappetrinnene etter hvert og vi har spist både frokost, lunch og sjokolade til kaffen. Lørdag er digg og bare helt kongedag! Det blir vel den obligatoriske handlinga etter hvert her og panting av en haug med flasker...det ser jeg ikke akkurat fram til da, men det bare må gjøres det og.

Jeg tenkte jeg skulle skrive litt om hva jeg har på kjøkkenbenken akkurat nå. Tidligere hadde jeg masse fra Riviera Maison, mange flotte og glamorøse ting som etasjefat, stettefat, kopper og kar i flerere fassonger og "you name it". Dette gikk jeg litt lei av, både mtp alt støvet og fettet som til en hver tid måtte vaskes av disse tingene i tillegg til benker og skap...nå har jeg minimalisert alt der ute og skapt en litt ryddigere overflate for å si det slik. Det står ikke mye på benkene nå, bare det aller nødvendigste + noe unødvendig stasj da selvfølgelig og her kommer et lite bilde :)


Kos dere i dag!









Anne


fredag 7. mars 2014

LYKKE PÅ KJØKKENET

Kjøkkenet er så definitivt mitt favorittrom. Ikke fordi jeg er så himla glad i å lage mat, men mer fordi jeg simpelthen ELSKER å holde det rent og pent der inne. Noen synes sikkert dette høres heeelt vanvittig spesielt ut, men slik er det nå en gang med meg. Alle rom er jo selvsagt viktige, men det er noe med det kjøkkenet altså...hm..? JUST LOVE IT!

Da var det fredag og snart helg igjen. I morgen er det fiolintimer i byen for Elinpia, så da blir det nok en liten tur innom noen velvalgte butikker. Ikke det at jeg har tenkt å skaffe noe nytt, så tror det blir mer som "bare se men ikke røre", eller kanskje vi kan kalle det sparing? Ikke vet jeg, men jeg må innrømme at jeg er litt spent da, hahaha! For å være heeelt bånn ærlig, det nyttårsforsettet mitt går heller en smule DÅRLIG ;)

Ellers, så regner det i Trondheim, noe som faktisk IKKE har vært "hverdagskost" her den siste tiden. Vi har vært så heldige med været og hatt vår helt siden oktober...på tide med sommer i mars da ja, hahaha! Da vil jeg bare få ønske dere alle, ei riktig god helg!

Vi blogges!









Anne


onsdag 5. februar 2014

SOM DAGENE FLYR I MITT SVART & HVITE HJEM!

Tenk at det allerede er onsdag igjen, dagene bare flyr av gårde de ;) Jeg gleder meg til lørdag, for da skal jeg og Elin på en liten"BLACK&WHITE-SHOPPING" igjen. I forrige innlegg, skrev jeg om hvor hektet hun har blitt på fargekomboen svart/hvitt, noe som hun er svært fornøyd med selv også. Det hadde jeg ALDRI trodd, at selveste ALLE REGNBUENS FARGER-PRINSESSEN skulle bli hekta på altså, men sååå feil kan man ta.

Da jeg spurte henne i går, om vi skulle fortsette litt på ryddinga inne på rommet, så sa hun "Men du mamma, e det itj litt artigar og lættar når vi har fått kjøpt eijnda litt mer ny svart og hvit pyjnt"? Hehehe, hun hadde jo heeeelt rett, så da venter vi rett og slett med neste steg av ryddinga, til helgen. Vi skal innom Ting for å kjøpe litt mer stasj etter fiolinøvinga nå på lørdag og gjett om vi gleder oss?

Her er det en smule ominnredning på gang. Omaggiovaser, andre ting fra Kahler og Bloomingville har byttet plass. Det er litt godt med den forandringen da...jeg har ikke funnet den riktige plassen til alt ennå, så enn så lenge, står ting litt tilfeldig plassert i påvente av at jeg finner den perfekte plassen. På kjøkkenet har jeg strippet ned pynten til det minste minimum og det føles godt. Det er mye mer luftig nå :) Jeg funderer litt på om jeg skal kjøpe meg noen nye te og - kaffebokser. ALLTID godt med noe nytt, selv om man ikke skal kjøpe så mye. Under legger jeg ut to bilde av pynten som Elin har kjøpt seg samt noen bilder etter min lille ominnredning.

Her skinner sola og varmegradene er på plass...
og vinduene ser over hodet IKKE ut! 
I hvert fall ser ikke jeg ut igjennom dem! 













Anne

mandag 20. januar 2014

OM Å SENKE KRAVENE...

Heia alle sammen! Endelig inne på bloggen igjen, har gått noen dager siden sist. Vi driver med prosjekt trapp her og det er nærmest ufremkommelig og gelenderløst, så da gjelder det å ha stødig gange. Vel, det tar sin tid dette men det blir fint og er verdt å vente på. Skal slenge sammen et par kaker i anl bursdag i morgen. Det blir bare enkelt og det er helt greit når formen ikke spiller helt på lag.

Jeg får senke kravene til meg selv, legge på noen nye putetrekk på sofaputene, brette fine servietter, blåse opp ballonger, tenne lys og slippe gjestene inn kjøkkenveien...haha, dette blir knall ;) Jeg har alltid så store krav til meg selv og blir liksom aldri helt fornøyd med det jeg gjør, spesielt i forhold til selskaper osv, men dette tullet skal jeg legge av meg fra nå av. Jeg blir bare utslitt av det, så da er det bedre å senke kravene å håpe på at gjestene blir fornøyde lell. Det tok sin tid før jeg faktisk tok denne beslutningen, men den kom godt og det føles riktig! Noen flere der ute som har opplevd det samme?

Ha en riktig så god dag, 
alle sammen!










Anne

søndag 12. januar 2014

ROMMET I MITT HJERTE..

...det er uten tvil, kjøkkenet! Der stortrives jeg, nesten bestandig. Ja, det hender at jeg omtrent snur i døra og heller vil felle noen tårer enn å gå inn, men det er bare dersom jeg ikke har rydda og gjort rent og visse andre familiemedlemmer har rådet der inne litt for lenge, hahaha! Nei da, det er vel ikke så ille og ikke ofte at så skjer. Som regel har mor full kontroll og orden i sine kjøkkensaker og det føles både godt og trygt. Noen bilder av mine kjære kjøkkendingser skal dere få under her, så ta en titt om dere har tid og lyst.

Da vi jeg samidig få ønske dere ALLE en riktig god søndags ettermiddag. Jeg skal ikke gjøre så mye i dag. Litt baking til ny arbeids - og skoleuke, man må jo ha noe godt i matpakka. Så klesvask samt litt støvsuging...hvem driver med slikt på en søndag da? Jo, JEG!!! Grei dag å bruke på slike ting det - og jeg synes søndager er behagelige. Før syntes jeg at dette var dager som var kjedelige og innholdsløse, det har jeg lagt bak meg. Søndager er dager som nå føles gode og innholdsrike. De er hva man gjør de til. Det er kaldt i Trondheim, så det frister ikke å gå ut i dag. Vi fyrer på peisen og drikker varm kaffe, juhuuu!

Ha en toppen søndag folkens, det fortjener dere!
















Anne

onsdag 11. desember 2013

PEPPERKAKER SOM SMAKER...

...bare så synd at det ikke er igjen en eneste en! ;) Ja da, far i huset sørget for at boksen ble tom bare etter en dag. Han er så glad i myke pepperkaker, så minstejenta stilte opp og bakte det i går da. De er så myke at de nesten bøyer seg hvis han skal like dem men når det kommer til marsipan, så skal den være så hard at han nesten ødelegger tennene for å bite over...snodig fyr, men slik er det med smaken, vi er ingen like, hahaha!

BTW; Det er INGEN hemmelighet at deigen er fra IKEA, men det blir hjemmelaget deig til helga for da skal storesøster i gang med pepperkakebakst og der er det ingen juksing må vite ;) Jeg synes det er litt pussig at alle mine barn er så himla opptatt av at man ikke skal jukse eller gå for snarvarianter når det gjelder mat osv, for mora tar i hvert fall slike snarveier rett som det er...Hm? Kan det hende at de rett og slett ikke synes det er så godt? Hihi, det kan være en mulighet da..?

Her har det gått i eksamenslesing i hele dag. Storesøster går på Høyskolen, så da er det mye som skal kunnes. Greit med mor som kan høre, lese og stille spørsmål :) Får bare håpe at resultatet blir bra, men det blir det nok :) Krysser fingre og tær jeg i hvert fall <3

Lillesøster har hatt juleavslutning på skolen i dag, så vi har vært og hørt på 7. trinn sitt julekor. Storebror, kokken, har julerestaurantuke på skolen, så da er det duket for ribbe og surkål. Trivelig, og alle foreldre og andre som vil, er velkommen til å spise i restauranten på skolen. Mye hyggelig som skjer i førjulstida. Man burde egentlig hatt den dobbelt så lang, for jeg synes ikke at jeg rekker over alt jeg. Håper at alle dere der ute, har det fint og at dere koser dere masse med alt dere gjør nå i adventsdagene!

Nå venter senga og en ny dag våkner snart til liv...

Natta!
 


 
 
 
 
 
 
Anne
 


søndag 8. desember 2013

JUL I SVINGEN...

...for det er der jeg bor, i svingen. Ja, faktisk så bor jeg i en sving ja, hehehe, det har jeg ikke tenkt over før . Det tok meg 23 år å innse det gitt, at jeg bor i svingen, hihihi! Det er ALDRI for sent vet dere.

Hva skal dere gjøre i dag da? Jeg har vært tidlig oppe på bandøvelse i "LOVENS LANGE OG RØMLINGAN" et politiband i Trondheim. Artig det. Vi skal ut å spille på politiets lønningsjulepils nå til uka, så da er det greit med litt ekstra øving da.

I kveld får jeg besøk av to flotte damer. Vi har hatt juleverksted i en lengre periode nå, litt spesielt prosjekt kan man si, et musikalsk juleverksted. Da står det julegrøt og gløgg på menyen, passer bra det nå som det er 2. søndag i advent.

Da skal jeg hive meg rundt for å få litt fasong på heimen, så blogges vi senere!

Tenn det 2. lyset og kos dere masse!
 





 
 
 
 
 
 
Anne


onsdag 4. desember 2013

Litt julestasj

Hei og hopp alle søte! Her går det i jul på flere plan og i morges var jeg mer effektiv en hva jeg vanligvis bruker å være. Jepp, jeg fikk satt fram litt julepynt. Noe av det man har, er bare et must å ha fram, selv om det ikke er siste mote. Jeg har bl.a ei kirke som jeg har fått av mine foreldre for maaange herrens år siden. Den bare  fram dersom det skal bli jul for meg.

Og så har vi Kjell Roger da, nissen som jeg kjøpte på Kremmerhuset i fjor til jul. Den er spesiell og minner litt om den "gammeldagse" jula. Det har kommet så mye nytt og moderne på markedet og jeg har en del av det også, men noe litt "forhistorisk" må få plass i heimen synes nå jeg.

For meg, handler ikke jula bare om mote. Det er fint å kunne ta fram noe man har gode minner fra og ting som har sjel og som bærer litt historie med seg. Jeg har gledet meg til å ta fram kirka mi og det gjorde jeg i morges.

Nyt førjulskvelden!
 
 




 
 
 
 
 
 
Anne