Viser innlegg med etiketten Cornelias hus. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Cornelias hus. Vis alle innlegg

fredag 24. januar 2014

ENDELIG FREDAG OG BURSDAGSFEIRING NR. 2 PÅ SØNDAG...

...er så definitivt under planlegging. Jepp, den yngste prinsessa liiiiker å bli feira og ser til at det blir minst tre feiringer av hennes bursdag hvert eneste år! Vel, jeg håper at jeg slipper unna med to feiringer i år, da bestevenninna snek seg med på familiebursdagen her forleden. Vi får se hvor stort presset blir, hahaha! Familieselskapet gikk fint og rolig for seg. Det var bare besteforeldre, min bror og hans yngste datter som var tilstede.

Vel, det er duket for fiolinvenninne Anna og hennes mor, Ellen nå på søndag. Jeg skal lage både noe søtt og noe salt og tror jeg vet hva også. Brownies og is med non stop, peanøtter og bamsemums slår ALDRI feil til barna, heller ikke til voksne spør dere meg, hihi ;) Hva det salte blir, er en hemmelighet (gjestene leser bloggen og noe må være hemmelig også da). Bordet blir dekket i svart og hvitt, men kjenner jeg prinsessa rett, så sniker det seg nok noe rosa inn også.

Da skal vi på rommet til Elin å ta bort jula...say no more! ;)


God helg folkens!












Anne

mandag 6. januar 2014

HEKTA PÅ INSTAGRAM

Heia alle sammen! Oppdaget at det er noen dager siden jeg posta et innlegg her på bloggen nå og saken er den, at jeg har blitt litt HEKTA på INSTAGRAMM! Jepp, det er nettopp det, hahaha! Håper at dere finner veien inn dit hos meg, for jeg vil gjerne ha flere følgere og alle er hjertelig velkommen! Jeg vil gjerne følge dere også, så legg igjen deres brukernavn her, så skal jeg søke dere opp, med glede! Noen har jeg allerede funnet, men ikke alle som heter det samme på blogg som på INSTA da ;) Vel, noen bilder fra heimen her skal bli også her, så ta gjerne en titt og jeg blir så innmari glad for alle hyggelige ord fra dere! Her er det ryddet etter jul og stasjet om på, det er da jeg trives best, når jeg får drive med slikt no'. Marsvina er mine små gull og de fortjener plass her på bloggen, så bilder av de tre, får sette punktum for dette innlegget :)
LOVE YOU ALL













Anne

torsdag 19. desember 2013

Koselig shopping på Cornelias hus...

...og snille Line gav meg denne kjempefine flasken med GLØGG! Så inspirerende butikk med sjarmerende betjening som ALLTID er hjelpsom og imøtekommende. Jeg kjøpte meg to fine lykter i dag og da fikk jeg denne julegløggen med i posen min. Den står nå på kjøkkenet og pynter opp der.

Dagene går fort nå og jeg er ganske så klar for jul. Alt er ferdig her men jeg blir liksom aldri helt fornøyd, hahaha! Jeg har stasja om julehjemmet tusen ganger nå og flere blir det vel, men det er kanskje et bloggesyndrom? Vel, artig er det i alle fall. Håper at alle der ute har det bra og at julestemninga siger på! :)

Kos dere "GLØGG" i hjel :)

 
 
 
 
 
Anne


fredag 22. november 2013

Litt vinterstemning...

...nå rett før adventen for alvor setter inn. I dag har jeg fått sendt av gårde de to siste giveawayene, så da kan Siv Mette og Charlotte glede seg til pakker i posten om ikke lenge! Godt med helg nå, men vi er ikke uten oppgaver lell. Det blir fiolinseminar med konsert for minstejenta i kveld og maling/rydding resten av helga. Mye som skal gjøres, men så blir det jo så fint til slutt da. Legger ut noen bilder fra min vinterdekorerte stue og så avslutter jeg dette innlegget med å ønske dere alle en riktig god helg! 

Kos dere!
 



 
 
 
 
 
Anne


torsdag 21. november 2013

Ny dag, nye overraskelser...

...ja, for hva kan det være at jeg eventuelt drar med meg hjem av nye juleting i dag??? I det siste, så har det blitt litt nytt fra bl.a Kahler og Maileg. Jeg var så heldig at jeg kom over nisser fra Maileg på Norway Designs i Trondheim. Jeg hadde gitt opp håpet om at jeg skulle finne slike i butikk her i byen, men der tok jeg sannelig feil, heldigvis. Jeg gleder meg til å sette de fram litt nærmere 1. desember.

I dag venter jeg besøk av ei veldig god venninne. Jeg skal snart svinge meg litt rundt, slik at hun i hvert fall kommer seg inn, for nå er det maling av yttergangen her i huset. Mannen er ivrig med malerkosten, så her går det unna til tider, hehehe!

Takk for at dere som har fått giveawayene deres i posten, ga tilbakemelding om at de er kommet! PS! Jeg har to stk. som IKKE er sendt ennå. Jeg ventet litt på et par adresser og så har jeg vært syk, men de sendes i løpet av dagen de også.

Kos dere i dag!
 





 
 
 
 
 
 
Anne


lørdag 16. november 2013

Noen bilder fra den "nye" stua

Vel, den er jo ikke akkurat ny da, men NYMALT, det er den. Mor har også investert i en del ny stasj til jul og kunne ikke dy seg i natt...da bare MÅTTE hun sette fram noen av herlighetene, hehehe! Jeg ser at flere her i blogglandia har de samme tingende framme, så jeg regner med at det går greit. De er jo så flotet og nøytrale disse trærne fra Kahler, at mannen min har ikke en gang reagert på at de står framme. Nei, det må vel være rødt hvis han skal reagere, hahaha! Det er så morsomt å finne fram de tre-fire posene med det man har kjøpt seg og pakke det opp. Noe har man faktisk glemt at man har kjøpt også, så det er jo ekstra artig da.

Nå er jeg hjemme alene i ca. 30 min. Barn som skal kjøres litt hit og dit av sin snille far, så jeg kjenner faktisk litt ro i kroppen og jeg fikk endelig tid til å blogge litt. Lørdager er fine, men litt stress også, i forhold til musikkskole osv. Jeg tenkte at jeg skulle vise dere noen bilder av stua. Den ene halvdelen står klar pyntet mens den andre halvdelen, ser ikke ut i det heletatt, for å si det mildt. Jeg har planer om at den delen skal bli like bra i løpet av kvelden, men først skal mannen koble til ny dekoder, hvilket er VEEEEEEEEEELDIG viktig i hans verden, så mor får vente med stasjen og de litt mindre viktige tingene, hehehehe!

Vel, da skal jeg tusle ut til kjøkkenet for å swinge i vei en hjemmelaga pizza! Ha en aldeles nydelig kveld folkens! Jeg hører at "HILDE" allerede har kommet, så hvem vet, kanskje hun også vil ha litt å spise? Hihi :)

PS! Hold dere innendørs, Hilde er ei skummel dame!
 












 
 
Beklager det blå colaglasset fra Mc'Donalds ;) Det måtte selvfølgelig snike seg med på bildet for å avsløre at vi ikke alltid lager middag hjemme, hehehe! ;)
 
 
 
 
Anne
 


torsdag 31. oktober 2013

Tror at alt er i box...

...til jul, sånn omtrent! Ja, jeg har mine egne meninger når det gjelder handling av julepynt i tide. Man kan jo mene hva man vil om det med at butikkene starter salget av julevarer alt for tidlig osv. og det kan jeg si meg enig i at de gjør. Nå er det en gang slik, at butikkene faktisk har bestemt, at slik skal det være. Da har jeg skjønt, at dersom man skal sikre seg de fineste varene, så må man være ute i god tid. Jeg synes at det er behagelig å gå i butikkene nå, i stedet for å vente til det siste, da er det bare stress og jag og litt sinte og oppgitte mennesker som er misfornøyde med lange køer, dårlig utvalg osv. osv. Nei, jeg handler det jeg skal ha nå jeg, så kan jeg kose meg i desember, uten stress og uten endeløse køer ;)

Under her kommer et bilderas fra jula i fjor. Slapp av folkens, jeg har IKKE pynta til jul ennå, hahaha! Her står stua fremdeles i uorden med noen grå vegger og noen med gamlefargen cafe latte. Det blir fint, til slutt! Det går på ingen måte fort, men jeg har stor tro på at vi skal bli ferdig til 1. desember! ;) Mannen min er så nøye, at vi må stå med lupe dersom vi skal oppdage noen ugjevnheter, så her kan ikke sinnasnekkeren sette fingeren på noe som helst. Ikke rart at det tar sin tid da! Det er så lenge siden vi startet, at jeg snart ikke husker hvordan møblene stod og tingene var plassert, hahaha! Da er det ille da ;)

Happy torsdagskveld :)
 
 
 














 
 
 
 
 
Anne