søndag 25. august 2013

Mat av rester

Hei :) Det hender at vi har rester etter både det ene og andre også kakerøre ol. Når jeg har bakt noe som det bare skal være eggeplommer i, lager jeg marengser av eggehvitene (oppskrift finnes her på bloggen). Bruk en sprøytepose med tip og vips, så har du lekre roseformede herligheter.


   

Nesten hver gang jeg har bakt pai (oppskrift ligger her på bloggen), blir det ganske mye til overs av paideigen. Da er de bare å trille ut små kuler og trykke de flate. Stek dem i ovnen og nyt dem sammen med en kopp te eller kaffe. Mmm, nydelig!


 
Kylling eller annet kjøtt er godt, men også her blir det ofte rester etter et måltid. Da er det bare å nytte dem opp dagen etter. Stek de lett i litt smør, lag en liten salat av det du måtte finne i kjøleskapet, så har du en fullverdig middag!



 
 
 
 
God appetitt!
 
 
 
Anne
 
 
 
 


4 kommentarer:

  1. Takk for fine tips :) I dag får vi servert saltkjøtt hos mamma, det blir godt :) Nå skal jeg t å male videre :) Phu... ting tar tid! Men resultatet blir jo veldig bra da :) ha en fin søndag :) Klem Rita

    SvarSlett
    Svar
    1. Ååå, så nydelig med saltkjøtt! Nyt det kjære du :))

      Klem, Anne <3

      Slett
  2. Kjære Anna;)) du er så flink å lage de deiligste og fristende retter......hvordan får du tid til alt, søte deg. Nå sitter jeg på Gulvex sitt showrom og venter på at jeg kan reise til flyplassen:)) det er sååååå mye fine tepper rundt meg. Mye Marokko inspirert ;))
    Ha ein strålende søndag søte deg. Masse varme klemmer fra Ann Elin

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ann Elin! Ja si det du, hahaha! Av og til skulle jeg egentlig ha disponert tida annerledes, vaska mer klær, bretta klær oftere osv, osv. Jeg er vel som de fleste barn, driver med det som er morsomst, hehehe! Så må jeg ta skikkelige skippertak med det som ikke er så gøy inniellom til min stor fortvilelse der og da, hahaha! Elsker å bake og synes mat er interessant. Kos deg på hjemtur. Gleder meg til å se innlegg fra deg ifra messen :)

      Klem, Anne <3

      Slett