mandag 30. september 2013

Bilder fra venninnekveld hjemme hos meg

 Jeg skulle egentlig vente til i kveld med dette innlegget, men hey, jeg fikk litt tid nå ;) Det er alltid så hyggelig å stelle i stand til slekt og venner, spesielt når de som kommer er så takknemlig som de som kom i går. Ikke riktig alle setter like stor pris på det man gjør, men mine flotte venninner koste seg masse og satt stor pris på mat og kake og da blir jeg så glad, så glad!!!
 
Oppskriften på denne sjokoladekaken ligger allerede her på bloggen, men jeg kan dele med dere denne toppingen som jeg brukte i går. Det er IKKE den som allerede er lagt ut, men en type sjokoladeostekrem der jeg bruker følgende ingredienser:
 
100 g romtemperert smør som piskes luftig
300 g melis
250 g kremost
3-4 ss bakekakao
1 ts vaniljesukker
1-2 ss sterk kaffe
kaffeekstrakt (kan sløyfes)
 
Pisk alt lett og luftig!


 





Snart skal denne slitne furutrappa rives og en ny hvit trapp med trinn i bøk, skal erstatte den. O'hellige jul sier jeg bare, det skal bli godt...håper bare den blir ferdig til jul da, hehe! Nytt spisebord og nye stoler skal snart finne veien hjem til oss også, så vi har mye å glede oss til :)


 
 
 
 
Anne


9 kommentarer:

  1. Alltid så koslig å ha venniner på besøk og ikkje minst servere dem godbiter:))
    Såg herligt ut spisebordet ditt:))
    Ps. Så kjekt å se litt oversikt bilder hos deg:))
    Ha en flott ukestart:o)
    Klemmer Siv Mette

    SvarSlett
  2. Ja, må kanskje ta noen flere oversiktsbilder etter hvert. Har hatt så dårlig kamera hittil, så derfor har jeg latt være. Har bedre kamera nå, så nå skal jeg fotografere på en lit annen måte :)) Tusen takk for så hyggelig kommentar :)

    Klem, Anne <3

    SvarSlett
  3. Det er såååå koselig med besøk av gode venninner, da er det akkurat som en haug med høner slipper til, kakler i ett;)). He he. Det er så gøy å dekorere og stelle i stand god mat. Koselig hos deg,Anne. Ha ei fin veke. Klem fra Ann Elin

    SvarSlett
  4. Venninnekveld er koselig, unnskyldnig for alt mulig kjekt ;)
    Denne uka står ikke mindre enn 3 selskap på tapeten, så skal få lage NOK kaker ihvertfall ;)
    Ha en herlig kveld i stuen <3
    Klem

    SvarSlett
  5. Så koselig du har ordnet det. Det må jo bare bli koselig når vertinnen gjør sånn stas på gjestene sine. Jeg hadde kost meg glugg i hjel :o) tror jeg skal prøve den toppingen. Høstferie til helga, da blir det baking :o) Ha en herlig kveld! Klem fra Nina

    SvarSlett
  6. Så flott kake du har servert gjestene dine:)
    Kakene var bare så lekkert pyntet!!
    Så koselig du har det hos deg:) Spennende med ny trapp:) Den blir nok ferdig før jul:)
    Ha en fin kveld!!
    God klem fra Reidunn

    SvarSlett
  7. Tusen hjertelig takk damer, for alle de flotte kommentarene!

    Klem, Anne <3

    SvarSlett
  8. Alltid hyggelig med venninnekvelder ;-) Og du har jo gjort det så koselig! Kan tenke meg dere storkoste dere med herlig kake og mye prat ;-)

    Ha en flott høstdag!

    SvarSlett
  9. Nam, den kaka så jammen meg god ut :) Og så fine bilder, ser jo så koselig ut hos deg :) Mange fine tinf du har :) Den loft lykta, vet ikke om det er den største eller minste, var kun den igjen når jeg kjøpte den. Den er vel kanskje 20 cm høy. Nå skal jeg male videre her, gud så deilig det blir med hvit vinduskarmer :) ha en fin kveld videre :) Klem Rita

    SvarSlett