lørdag 23. november 2013

Hei og god kveld!
 
Jeg lovet jo å legge ut en ny oppskrift her på bloggen, så her kommer en variant av cupcakes med julesmaker. Jeg håper at dere vil få glede av denne nå i førjulstiden. Det er jo gjerne mange som kommer uventet innom og da er de så godt å kunne ha noe enkelt å servere. Det er så lite som skal til for å gjøre litt stas på gjestene, selv de som kommer uanmeldt :) Jeg bruker alltid å si, at det er ikke hva man serverer som er avgjørende for om det blir bra eller ikke men hvordan man serverer det. Sett noen av disse herlige hjemmebakte småkakene på et lekkert fat og lag litt gløgg, så har du satt den gode stemninga megaraskt ;)
 
100 g smør
2 dl sukker
3 egg
4 dl hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1 ts malt ingefær
2 ts kanel
100 g rosiner eller sjokolade
11/2 dl melk eller annen væske
 
Rør smør og sukker hvitt. Rør inn ett og ett egg.
Sikt i det tørre og tilsett væsken.
Gir ca 20 muffins.
Stekes på 175 *C, midt i ovnen i 15-20 min.
 
 
Lykke til :)
 
 
 
 
 
 
 
Anne
 


6 kommentarer:

  1. Dei såg berre så utrolig lekkre ut,flink du er Anne:))
    Klemmer Siv Mette

    SvarSlett
  2. Nam, disse så gode ut :) Gleder meg til å bake litt til jul. Det blir ihvertfall lesfer og kakemenn :) I morgen er det ribbe og riskrem :) Det skal bli så godt :) Ser kl. viser at det er natt… Burder vel finne veien bortover gangen snart :) God natt! Klem Rita

    SvarSlett
  3. Og det så kjempegodt ut. Takk for at du deler oppskrift.
    God helg :)

    SvarSlett
  4. Takk for at du delen oppskriften:) snart er det tid for julebakst:) jeg har begynt litt på julepynting og pakking av julegaver:) kosetid! Ha en fin søndag, søte Anne. klem Ann Elin

    SvarSlett
  5. For noen skjønne cupcakes:) Får ta disse som en av de syv sortene i år - jeg har aldri vært noen kakebaker og det nærmeste vi har kommet syv sorter er butikkjøpt;) Takk for oppskriften og fin søndag til deg,
    varm klem:)

    SvarSlett
  6. Den oppskriften kopierer jeg. Takk skal du ha!

    SvarSlett