mandag 29. juli 2013

"Verdens beste"

Hei og god kveld :) Tenkte at jeg skulle dele min oppskrift på "verdens beste" med dere. I dag har vi spist denne delikate kaken i anledning vår bryllupsdag. Ikke det at vi har feira eller noe, bare kost oss litt ekstra. Minstedattera har ei venninne på besøk og sommerkvelden nytes til fulle. Jepp, her kommer oppskriften. Må bare legge til, at jeg har halvert oppskriften her nå. Synes at den blir mye bedre på det viset, da det ikke blir så mye tørr kakebunn i forhold til kremen, så dette er min versjon da ;)


"Verdens beste"
 
Deig
 
100 gr. mykt meierismør
100 gr. sukker
4 eggeplommer
4 ss H-melk
135 gr. hvetemel
1 1/2 ts. bakepulver
2 ts. vaniljesukker
 
Pisk smør og sukker hvitt. Tilsett en og en eggeplomme mens du pisker. Bland i melk, mel, bakepulver og vaniljesukker.
 
 
Marengs
 
4 eggehviter
150 gr. sukker
 
Pisk eggehvitene stive og bland i sukkeret litt etter litt etter at marengsen har blitt tilstrekkelig stiv.
 
Bre deigen utover på et bakepapir i langforma. Bre deretter marengsen over deigen. Stekes på 170*C på nederste rille i 25 min.
 
Avkjøl kaken før den deles i to og legg vaniljekrem eller romkrem + pisket kremfløte imellom de to bunnene.
 
Jeg har smeltet mokkabønner og litt melkesjokolade som jeg spredte over toppen. Avslutta med blåbær.
 
 
Nyt!
 
 
 
 
 
 
 
Anne's Home Sekret
 


2 kommentarer:

  1. Nam, denne så VEEEELDIG god ut :) Ha en fin kveld vider :) klem Rita

    SvarSlett
  2. Tusen takk Rita! Ja, denne er verdt å prøve...nam! Ha en fin kveld videre du også! :)

    Klem, Anne <3

    SvarSlett